E-shopy táhnou maloobchodní sítě

Nálada spotřebitelů se pohybuje na velmi příznivém bodu pro obchod, můžou za to rostoucí mzdy, ale také neskutečný boom, který právě teď zažívá trh s realitami. Dále je tu také situace s hypotékami, jejichž úroky klesají na neslýchané úrovně. Spotřeba se tak stává jedním z hlavních pilířů celého ekonomického trhu, který se díky velké spotřebě těší také progresivní tendenci.

Jak se situace od léta změnila?
Zatímco v létě spotřeba o osm desetin procenta klesla, je na vině nejspíš fakt, že léto mělo o tři pracovní dny méně než loňský rok. Dá se tedy říct, že tato situace byla pouze přechodná a nanejvýš dočasná. Už zářiové výsledky ukázaly, že směrem k Vánocům spotřebitelské náklady opět rostou. V říjnu to bylo o tři desetiny procent oproti září, které obstálo vůči srpnu o čtyři desetiny procenta. Mezi srpnovým hrubým domácím produktem a tím červencovým jsou rovněž čtyři desetiny procenta rozdílu.

Co je důvodem tak velké expanze české ekonomiky?
– Spotřeba domácností
– Růst mezd
– Realitní boom

Situace podle analytiků
Celkově se sice v červenci maloobchodní spotřeba zpomalila, avšak ihned v následujících měsících se potvrdily předpoklady analytiků o tom, že následující měsíce tento pokles vyváží. Listopad předpokládá přinést až dvouprocentní nárůst, prosinec až čtyřprocentní oproti listopadu.

Prodej po internetu je v neustálém progresu, dokazují to také statistické údaje České národní banky, ale i Český statistický úřad. Češi se naučili kupovat na internetu i pneumatiky, farmacii, ale například se poučili z nakupování elektroniky, kterou is raději koupí v kamenných obchodech, kde vědí, co kupují, mohou si to prohlédnout a ujistit se, co prodejce balí do krabice.

– Lidé utrácejí v e-shopech za nepotravinářské zboží
– Letos utratili více než loni, a to o více než pět procent
– Prodej kosmetiky i laptopů klesl
– Klesly také počítačové doplňky
– Pod loňskou úroveň spadl také prodej farmacie